Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2005, 14:10   #13
AmbyPur
Lid

Standaard

Met wat Annomeisje en Bartje zeggen ben ik het dus niet eens. Het is toch niet zo dat 10% van de nederlandse bevolking niet-christen is, en de overige 90% allemaal christen? Als je christelijke scholen wel toe staat en scholen vanuit een andere (oost europese) geloofsovertuiging niet, dan ben je toch eigenlijk aan het werken aan een christelijk Nederland?

Ik vind dat alle scholen openbaar moeten worden. Ik ben bijvoorbeeld altijd naar een r-katholieke basisschool geweest maar ik wist niet beter dus voor mij was dat normaal. Nu leer ik dat ik echt op een katholieke basisschool heb gezeten met eigen (katholieke) normen en waarden, die op mij zijn over gedragen en die nu deel van mij zijn. Niet perse slecht, maar het had dus ook anders kunnen zijn.
Oftewel de ouders bepalen waar het kind naar school gaat en leggen het kind in feite bepaalde normen en waarden op die al dan niet samenhangen met een geloofsovertuiging, het kind kan daar geen keuze in maken omdat het niet anders weet..

Voornamelijk omdat we tegenwoordig zo'n multiculturele samenleving hebben lijken openbare scholen mij een heel goede zaak. Op een openbare school kun je een kind heel objectief iets van alle geloofsovertuigingen aanreiken. Ik denk dat dat nu ontbreekt en dat dat een van de belangrijkste oorzaken is van de "haat" en onbegrip jegens mensen met een andere geloofsovertuiging en dus met andere normen en waarden; onwetenheid.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden