Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2005, 16:18   #10
LexS
BeHeerser

Standaard

Natuurlijk moet sport doping vrij worden/blijven! Als je het in de Vandale opzoekt tref je dit aan:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

Let wel: 'waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn'. Natuurlijk heb je al conditie en vaardigheid als je geen doping gebruikt maar je lapt wel alle regels aan je laars. Sport is denk ik bedoeld om te kijken wat de absolute grens van een menselijk lichaam zijn. Een menselijk lichaam is natuurlijk, en al die dopings in zekere zin niet. Natuurlijk komen grondstoffen voor doping ook uit de natuur maar ze zijn door mensen samengevoegd etc. dat het niet meer natuurlijk is. Het is hetzelfde als dat je gaat hardlopen tegen een paar atleten en eentje ervan blijkt stiekem straalmotoren in zijn schoenen te hebben (even een heel extreem voorbeeld)

Nee, doping en sport gaat zeker niet samen denk ik dus het mag niet vrijgemaakt worden lijkt me.
LexS is offline   Met citaat antwoorden