Wat wil je ermee bereiken dat alle scholen openbaar worden gemaakt?
Die kinderen zullen thuis toch voornamelijk buitenalnds blijven praten, net als wat nu gebeurt. Op islamitische scholen is het ook hoofdzaak dat er gewoon Nederlands wordt gesproken EN dat daarnaast misschien ook Arabisch wordt gegeven ofzo.. jah daar mag de school zelf invullen aan geven.
Da;'s het zelfde dat op een christelijke school de kapelaan langs komt om elke week te preken.
Ik ben van mening dat als je kinderen die nu op een islamitische school zitten, op een openbare school neer zet, dat je dan niet of nauwelijks meer vooruitgang boekt dan wat nu gebeurt.
Wat wil je er zowiezo mee bereiken om islamitische scholen af te schaffen?
Ik ben het er niet mee eens dat buitelandse kinderen daarom zogenaamd beter Nederlands gaan praten. Dat moeten ze op een islamtischie school ook. De drempel is daar misschien wat lager om nederlands te praten in de pauze omdat iedereen islamiet is maar dat neemt nog niet weg dat daar in de les gewoon Nederlands gepraat wordt. Die scholen moeten zich ook aan de kerndoelen houden. En als het er nou werkelijk zo slecht aan toe gaat op die scholen, dan zouden ze allang door de minister van onderwijs worde ngesloten want mijn inziens heeft die het zowiezo niet op die buitenlanders...Ze moet ze iedere keer weer hebben als je het mij vragat.