Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2005, 17:01   #17
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik dring het hen ook niet op, zij hoeven niet naar een Christelijke basisschool. Maar ik wil niet dat zij in dit westelijke land generatie op generatie Islamtische idealen ingeprent krijgen.

Wat jij zojuist zei is dat als we Islamitische scholen afschaffen we dat ook moeten doen met de Christelijke, en daar ben ik het absoluut niet mee eens. We zijn altijd een overwegend Christelijk land geweest, en daarom hoeven we dat niet af te schaffen vanwege de Islamitische scholen. Die moet je wél afschaffen om te voorkomen dat we dezelfde fout maken als eerst, namelijk complete buitenlandse wijken in steden bijvoorbeeld. Ze mogen van mij rustig hun geloof houden, maar ze moeten niet in hun vroege jeugd al alleen maar met 'soortgenoten' in aanraking komen.
En jij denkt dat te kunnen bereiken door christelijke scholen wel toe te staan, maar islamitische niet? Vreemde gedachtegang.
Ik zal je het voorbeeld geven: de islamieten gaan naar de openbare school, net als de rest van de ongelovigen. Islamieten naar een christelijke school kan je vergeten, utopie. Maar waarom dan de christelijke scholen ook niet meteen afschaffen? Ipv dat we islamitische wijken krijgen, houden we maar streng christelijke scholen in streng christelijke gemeenschappen waar extremisme en indoctrinatie door de kerk ook niet van de lucht is. Wat is nu het verschil dan?
Het enige verschil met de moslims is dat zij nu in het nieuws zijn omdat een enkeling toevallig wat onrust veroorzaakt. We zullen eens zien wat er gaat gebeuren als we de christenen op dezelfde manier gaan bejegenen.
Dat 'we' hier van origine christelijk zijn is totaal niet interessant. Geloof en staat moeten gescheiden zijn en daarom moet dit totaal niet als argument gelden voor behoud van christelijke scholen. Een staat die drijft op een bepaalde geloofsovertuiging is achterhaald en niet van deze tijd.
  Met citaat antwoorden