Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2005, 19:47   #19
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
En jij denkt dat te kunnen bereiken door christelijke scholen wel toe te staan, maar islamitische niet? Vreemde gedachtegang.
Ik zal je het voorbeeld geven: de islamieten gaan naar de openbare school, net als de rest van de ongelovigen. Islamieten naar een christelijke school kan je vergeten, utopie. Maar waarom dan de christelijke scholen ook niet meteen afschaffen? Ipv dat we islamitische wijken krijgen, houden we maar streng christelijke scholen in streng christelijke gemeenschappen waar extremisme en indoctrinatie door de kerk ook niet van de lucht is. Wat is nu het verschil dan?
Het enige verschil met de moslims is dat zij nu in het nieuws zijn omdat een enkeling toevallig wat onrust veroorzaakt. We zullen eens zien wat er gaat gebeuren als we de christenen op dezelfde manier gaan bejegenen.
Dat 'we' hier van origine christelijk zijn is totaal niet interessant. Geloof en staat moeten gescheiden zijn en daarom moet dit totaal niet als argument gelden voor behoud van christelijke scholen. Een staat die drijft op een bepaalde geloofsovertuiging is achterhaald en niet van deze tijd.
Mag ik vragen waar jij geleefd hebt de afgelopen jaren, of je hele leven eigenlijk Op een boerderij ver weg van de wereld? Op een zolderkamertje?

Wtf zeg, ik heb zelf op een Katholieke Basisschool gezeten en het enige wat we deden was vrijwillig de communie (schrijf je dat zo? ) en in groep 8 het vormsel. Voor het gemal ga je ervan uit dat christelijke scholen direct streng christelijk zijn?! Er liep alles door elkaar heen, hoor, ook buitenlandse kinderen die zonder meer geaccepteert werden. Zo is dat eigenlijk op alle scholen in mijn stad. Vrienden zaten op een andere school en daar was het net zo. Extreme scholen moet je sowieso niet toestaan maar ik vraag mij af of dat er erg veel zijn.

Op Islamitische scholen zul je echter helemaal geen Nederlandse kinderen zien. Ze zullen er ongetwijfeld Nederlands leren maar verder leert men daar volstrekt andere idealen dan wij op Nederlandse scholen leren.

Een enkele moslim veroorzaakt toevallig onrust?! Tja, dan vraag ik me echt af of je wel eens buiten komt.. Natuurlijk zijn er ook meer dan genoeg Nederlanders die onrust veroorzaken maar ik geloof niet dat ik discrimineer dat buitenlanders en zeker moslims toch voor meer overlast en onrust zorgen. Niet dat ze daar altijd iets aan kunnen doen want met name in de opvoeding is het misgegaan en juist daarom is het van belang dat ze opgroeien volgens westerse normen en waarden en westerse idealen.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden