Enkele bericht bekijken
Oud 27 February 2005, 19:17   #32
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Tjezus er wordt weer van alle kanten gretig misbruik gemaakt van de geschiedenis Laat Stalin en de nazi's en hun schandalige denkbeelden er buiten, die staan totaal niet in verhouding met de inhoud van deze discussie. Ook de misdaden uit naam van het geloof uit een ver verleden hebben niets van doen met deze discussie, dat je het überhaupt durft in te brengen zeg. Vroeger is veel geweld verantwoord met religie, maar dat staat los van de Christelijke moraal of Christelijke of Islamitische basisscholen.

Ik denk dat de gematigde katholieke en islamitische basisscholen in de kern met hun 'moraal' niet zozeer van elkaar verschillen. Bij beide geloven staan ongeveer de zelfde belangrijke waarden, deugden e.d. centraal. Het zijn juistde radicale scholen die wat mij betreft verboden moeten worden. Wat Bart zegt, scholen moeten wel passen in de Nederlandse cultuur en de daarin geldende normen en waarden. Ondanks dat ik persoonlijk liever alleen openbare scholen zie, begrijp ik niet waarom een gematigde katholieke of protestante school wel zou mogen en een islamitische niet? Voorbeeld: mag een oer-conservatieve christelijke school in een streng gelovig, afgesloten dorp wel? Islamitsche scholen zijn niet per defintie broedplaatsen voor alles wat radicaal, terroristisch, asociaal en anti-integratie is...
  Met citaat antwoorden