Enkele bericht bekijken
Oud 2 March 2005, 10:25   #13
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Titel
Catwoman

Jaar
2004

Regie
Pitof

Met o.a.
Halle Berry, Benjamin Bratt, Sharon Stone, Lambert Wilson

Genre
Actie, Misdaad, Fantasy

Waar gaat het over?
Halle Berry speelt Patience Phillips, een grafisch ontwerper in dienst van een farmaceutisch bedrijf. Als zij iets te weten komt wat ze niet mag weten en uiteindelijk daarvoor vermoord wordt geeft een magische kat haar het leven terug. Hierna gaat ze zich katachtig gedragen en wordt ze Catwoman. Zij is dat uit op wraak en gaat achter haar moordenaars aan. Tegelijkertijd heeft ze ook nog een affaire met de politieagent Tom Lone.

Wat vond je ervan?
Wat ik er van vond kan ik in ongeveer 1 woord van 6 letters uitdrukken: BAGGER. De film hangt aan elkaar door een flinterdunne, langdradige verhaallijn. Het verhaal is gebaseerd op een het standaard superheldenverhaal: normaal persoon wordt superheld en gaat de misdaad bestrijden. Dit is nou echt het soort verhaal dat totaal uitgemolken wordt nu ze tegenwoordig alle superhelden aan het verfilmen zijn. Deze tendens werd begonnen bij Daredevil en is via The Hulk, Hellboy en een aantal andere aanbeland bij Catwoman. Nu kunnen we zeggen dat zowel Daredevil als Catwoman als alle tussenliggende films onder de maat zijn, en bol staan van slecht acteerwerk. Terwijl we Halle Berry toch kennen van goed acteerwerk, zoals in Swordfish en Die Another Day. In deze film was van alle acteurs het werk ver beneden de maat, en ook de actiescenes lieten duidelijk te wensen over. Als je dan martial arts wil doen, okay, maar doe ze dan wel goed, zoals acteurs als Steven Seagal en Chuck Norris, en maak er niet van die zielige handjeklapwedstrijden van.

Al met al is het duidelijk dat dit weer een standaard superheld-verfilming is die weer ver beneden de maat is, normaal bij de recente verfilmingen.
Ik denk nog met smart terug aan de de Batmam-reeks. Deze films waren tenminste met een goed verhaal gemaakt en waren een goed voorbeeld van goed acteerwerk.

Beoordeling
Alpha is offline   Met citaat antwoorden