Je haalt er wel erg veel bij, dan kun je er beter een algemeen KNVB-topic van maken..
Persoonlijk vind ik het niet zo'n gekke gedachtengang van de KNVB om maar 1 plek voor de intertoto te reserveren. Tenzij Roda of Heerenveen die boete wel voor hun rekening willen nemen, zou ik er ook voor kiezen om het zo te doen. Want de kans is gewoon erg groot dat Heerenveen Europees voetbal haalt..
Ik vind het eerder een kromme redenering van de UEFA om boetes uit te delen als een bond niet alle te vervullen plekken kan vervullen van een zeer laag gewaardeerd toernooi omdat een van de gegadigden mee doet aan een ander UEFA-toernooi.
Over die andere kritiekpunten.. Het scheidsrechtersniveau is idd zeer laag. Volgestopt met regels en veelal zonder persoonlijkheid staan die gasten op het veld. Wellicht een oorzaak van het feit dat we geen scheids meer op het hoogste niveau hebben, hoewel ik het idee heb dat de bond de laatste jaren toch meer aandacht er aan aan het besteden is onder leiding van oud-topscheidsrechters.
Die spreekkorenlijst vind ik ook belachelijk. Sommige spreekkoren gaan veel te ver, dat is duidelijk staken. Maar bij elk hoerenjong, dat is gewoon de moderne hondenlul.. En dan nog zo'n lijst opstellen. Maar goed, dit is blijkbaar de kant die men opwilt, vooral ook om die media-heisa die er geweest is... Aan de andere kant is er nu wel duidelijkheid en in zekere zin van een rechte lijn. Supporters zouden ook moeten weten waar ze nu aan toe zijn en wellicht kunnen proberen om op een originele manier hun onvrede te uiten, ipv dat o zo afgezaagde hoerenjong. Maar toch zie je weer dat halve tribunes gaan roepen dat de scheids een hoer als moeder heeft. Ik snap dat domme kuddegedrag niet zo goed, want iedereen weet dat die richtlijnen er nu eenmaal zijn, hoe kinderachtig het ook is.