Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.
En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?
Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
|
Ik ben de leeftijd om in Sinterklaas te geloven allang te boven. Maar ik baal er ontzettend van dat vele alochtonen ons deze leuke traditie af willen pakken. Ik vind dat zelfs bedreigend. Want het begint bij zoiets simpels als Sinterklaas...........