Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.
En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?
Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
|
Niet aanpassen is 1, maar je misdragen is iets anders. In tegenstelling tot veel 3e wereld migranten hebben Nederlanders wel iets te bieden, namelijk een westerse inslag en een goede opleiding
ik heb er niet om gevraagd om in een land te wonen waar de Islam al zó'n dikke vinger in de pap heeft. Dat is voor mij al reden genoeg om te emigreren. Er zijn nu al 1 miljoen moslims in Nederland en daarnaast waarschijnlijk nog meer andere soorten buitenlanders, dat is niet meer normaal op een bevolking van 16 miljoen. Het wordt echter allemaal onder het matje van de multiculturele samenleving geveegd. Kan iemand mij uitleggen wat er multicultureel is aan osdorp?
Je doet net of er ook maar enige sprake is van aanpassing aan de kant van de buitenlanders. Als dat zo was dan hoorde je waarschijnlijk niemand klagen en dan zou het cellentekort in 1 keer opgelost zijn.