Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
De meeste rokers weten dat er een kans bestaat dat ze ooit longkanker, keelkanker, ... kunnen krijgen. Maar ze weten niet hoe groot die kans is.
En de regering (althans de Belgische) zal de prijzen nooit veel verhogen, aangezien een groot deel van de inkomsten naar de staat gaat. Hoe hoger de prijzen, hoe minder rokers, hoe minder inkomsten.
Als ik me niet vergis, hebben ze onlangs nog een verhoging doorgevoerd, maar hebben de fabrikanten de verhoging gecompenseerd.
|
En je denkt dat ze dat beter doorkrijgen wanneer er legubere foto's op een pakje komen te staan in plaats van koeienletters ROKEN IS DODELIJK?
Volgens mij gaan ze dat soort plaatjes juist sparen. Overigens denk ik dat er steeds minder jeugd gaat roken op jonge leeftijd omdat het simpelweg niet te betalen is. Wat krijg je dan? Men probeert andere dingen die misschien nog wel veel schadelijker zijn. Want dat gebeurt toch, je komt allemaal in een 'uitprobeerfase', waarin je rebels dingen gaat lopen proberen.. Ik weet niet of al die moraalridders nu niet hun doel voorbij streven