Onderwerp: klanten/gasten
Enkele bericht bekijken
Oud 7 March 2005, 23:27   #10
LexS
BeHeerser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Werk in de keuken dus kom niet in aanraking met de klanten ...
Ja het is goed te zien dat jij in een keuken werkt want in de horeca zijn het geen klanten maar gasten.

Enfin ik werk ook in een keuken maar soms ook in de bediening. Vind de keuken zelf leuker omdat het harder werken is en het is ook moeilijker. Ik mag nu tevens ook sinds kort alleen rotie (warme kant/vlees) staan en dat is nóg leuker. We hebben wel een open keuken dus mensen kunnen wel naar binnen kijken maar dat gebeurt niet zo vaak dat ze langs komen. Soms erger ik me wel aan mensen die voortdurend de keuken in zitten te staren werkelijk alsof ze de hele tijd op je letten.

Als ik in de bediening sta is het soms ook vaag met sommige gasten. Ik vind bijvoorbeeld oudjes die de hele tijd praten of zitten te zeuren echt ontiegelijk irritant. Ook vind ik mensen die zeuren (bijv. tips gaan geven hoe het beter zou moeten terwijl ze er de ballen verstand van hebben) ook erg irritant.

Maar mensen die haast hebben en per se voor een bepaalde tijd de deur uit willen zijn omdat ze naar de bios willen spannen voor mij de kroon qua irritantheid. Vooral als ik in de keuken sta. Komt er ineens een spoedbon binnen. Dus ik moet mensen die er net zitten voor laten gaan en mensen die gezellig uit eten zijn langer laten wachten. Tevens is uit eten gaan ook iets wat tijd kost en daardoor gezellig is en als je snel wilt eten enzo moet je maar naar de Mac of een snackbar gaan ofzo. Goed, dan geef je die mensen voorrang en dan geven ze géén fooi.

Enfin, nooit echt vechtpartijen ofzo omdat het toch een restaurant is. 1x meegemaakt dat ik een man onder invloed van drugs de zaak uit moest zetten maar niks spectaculairs zoals bij de rest hier.

Hmm dit kan ook in klaagcorner zie ik...
LexS is offline   Met citaat antwoorden