Enkele bericht bekijken
Oud 9 March 2005, 22:34   #4
yor
Guest

Standaard

oke, ik denk dat je zo het meeste 'succes' boekt.

eerst veel veel veel oefenen. alles strak krijgen en echt het idee hebben dat je die nummers kan dromen, met ogen dicht kan spelen enzovoorts.

neem daarna je beste/representatiefste nummers op. klein studiootje/sporenrecordertje voor een demootje. waarom? omdat veel zalen vaak demo's vragen.

speel inderdaad echt alles wat je kan spelen. dus van je grootmoeders achtertuin tot een countryfestival (waar niks mis mee is).

denk eraan bij je shows: let op je show. het is typisch nederlands om redelijk strakke muziek te maken, maar er bij te staan als een stelletje zoutzakken. een show is voor mij (en denk voor de meeste) veel memorabeler als je een gave show neerzet en daarnaast gewoon netjes alles speelt. ga ook na bij je eigen muziek of wat je speelt ook echt goed klinkt, daarom is opnemen ook zo belangrijk, dan kan je jezelf echt terughoren, laat ook wat mensen er bijv kritisch naar luisteren, commentaar kan je altijd veel aan hebben, mits er een goede kritiek in zit waar je als band zijnde wat aan hebt.

maak een band-email adres aan en probeer via deze mail alles te regelen aan shows, zorg dat dat up-to-date blijft en dat ieder ervan af weet, de neuzen moeten in dezelfde richting staan.

zoek contact met andere bands, want deze kunnen je weer via andere bands en die weer via andere bands aan shows helpen.

wees niet karig met je demo's. inderdaad je verliest er geld aan, maar krijgt er wel veel shows voor terug, dus opsturen die hap en uitdelen.

ga er niet vanuit dat je bij je eerste shows gelijk honderden euro's in je klauwen krijgt gedrukt, daar moet je het ook niet voor doen, je doet het voor de lol en je raakt meer geld kwijt dan dat je maakt, of je moet toevallig in the rolling stones zitten.

een website is opzich wel handig, maar niet het eerste vereiste. ik ken tal van 'bands' met een superdeluze site met alles erop en eraan en die spelen dan twee keer in het jaar op de jaarlijkse opendag van school en in hun stamkroeg.

dus: je moet ervoor gaan, kost veel tijd, maar krijgt er veel voor terug! tenminste zo heb ik het altijd ervaren. succes. meer vragen, hoor ik het wel.
  Met citaat antwoorden