Enkele bericht bekijken
Oud 10 March 2005, 21:24   #13
yor
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Bedoel je daarmee dat ik een versterker moet nemen die niet echt veel gebruikt wordt of dat ik niet op dezelfde stijl moet spelen als al die 8000 mietige punk3powerchordsin1nummerbandjes? Niet dat ik dat laatste doe overigens, ik zet wel iets meer variatie in mijn nummer
nee.

waar veel bands over struikelen is vaak dat een band zogenaamd inovatief wil zijn. hoe lees je wel niet van die biografien over hoe origineel de band wel niet is en wat ze doen, doet niemand anders.
bullshit.
alles is vaak al gedaan en elke muziek heeft wel weer wat van iets ander weg. het gaat erom dat je goed beseft dat de muziek die je maakt wel duidelijk identificeerbaar is. als ik een plaat van the beatles opdoe hoor ik binnen tien seconden dat het the beatles zijn en als ik een plaat van pakweg limp bizkit opdoe, hoor je dat ook (hoe kut of goed je die band ook mag vinden). als je als band alleen maar nummers schrijft die geen samenhang tonen en op podium overkomen als losse flodders, krijg je dus nooit echt een eigen sound. dus eigenlijk: less is more
  Met citaat antwoorden