Onderwerp: ethische tv
Enkele bericht bekijken
Oud 12 March 2005, 12:45   #3
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik vind dat het belangrijk is dat mensen weten welk soort programma ze kijken. De informatie die je tegenmoet komt op TV moet niet altijd even serieus opgevat worden. De Balkenendes van Nederland kennen bijvoorbeeld niet het verschil tussen satire en feitelijke uitspraken.

Beste voorbeeld vond plaats tijdens het EK 2004. Jan Mulder bedoelde met zijn uitspraak dat bondscoach Dick Advocaat gestenigd moest worden natuurlijk niet wérkelijk dat dat ook moest gebeuren. Ik denk dat alle Nederlanders dat wel snapten, behalve Balkenende. Oh ja, en Donner ook niet.

Kijk, dat soort uitspraken kunnen wat mij betreft. Wanneer ik naar een cabaretier kijk dan weet ik ook dat ik zijn teksten niet letterlijk moet citeren als zijnde waarheden. Dat onderscheid moet wel duidelijk zijn. En dan zie ik op de gebruikelijke zaken (discriminatie, oproepen tot haat enz enz) na geen enkel bezwaar.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden