Enkele bericht bekijken
Oud 12 March 2005, 18:10   #17
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Liefde.. Houden van dan?

Je zegt dat het gebrek aan liefde komt doordat mensen geen tijd voor elkaar hebben. Maar hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk over de hele wereld een dubbele baan? Hoe zit het dan in pak 'm beet Spanje, waar veel mensen een stuk minder 'haast' hebben als hier in Nederland? Hoe zit het met de Zuid-Amerikanen?
Zeg ik dat? Ik noemde wel het voorbeeld dat als je beide de hele dag druk bezig bent met werk en carriere, het liefdestuk wel delijk ondergesneeuwd raakt. De echtscheidingcijfers bevestigen dat ook. Maar in principe zou dat ook kunnen gelden voor die Latijnse boer die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het werk is om maar eens een ander uiterste te noemen.
Ik bedoel meer dat liefde zo'n subjectief begrip is. Voor zover het bestaat, kan niemand echt uitleggen wat het inhoudt. Als je iemand uitgehuwelijkt krijgt kun je daar ook van gaan houden, net als van een huisdier. Maar is dat dan liefde? Houden van is namelijk niet per definitie liefde.

Het is natuurlijk wel zo dat je in de gaten moet houden dat als je polygamie toestaat niet gelijk iedereen aan de meervrouwigheid gaat.