Enkele bericht bekijken
Oud 19 March 2005, 03:01   #9
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Angry

Ongelofelijk. Ik dacht echt alles wel meegemaakt te hebben op het gebied van supportersrellen, maar morgen zal ik mij naar het politiebureau moeten wenden om aangifte te doen tegen de BVO FC Den Bosch wegens poging tot moord Met mij zal iedereen, niemand uitgezonderd die gisteravond aanwezig was van dit feit aangifte gaan doen.

Nooit had ik gedacht dat ik wegens supportersrellen mijn plezier in de sport voetbal zou gaan verliezen maar helaas is het zo ver moeten komen. Gisteren voelde ik mij met mijn leven bedrijgt en in feite besefte ik dat pas uren na de wedstrijd.

Wat is er nu gebeurt? Wij kwamen zoals meestal ruim van tevoren aan en aangezien er geen sprake was van een combi besloot ik met wat vrienden rond het stadion te gaan lopen in de hoop een leuke kroeg tegen te komen. Die was niet te vinden dus gingen we teleurgesteld terug naar het uitvak. Daar aangekomen liep ik op een groepje vrienden af totdat iemand riep: 'kijk uit, een putdeksel!'

Een putdeksel? Jawel, anderhalve meter naast me lande een blok beton van 30 bij 15 cm. Ongelofelijk geluk dat ik had, had ik anderhalve meter verderop gestaan dan had ik dit nu niet getypt. Vanuit het vak van de harde kern van FC Den Bosch, dat naast onze parkeerplaats gevestigd was was blijkbaar een putdeksel op ons afgegooid. Een vriend wierp onmiddelijk uit reflex en woede een blikje bier naar de overkant en toen brak de hel los. Van beide kanten werd er aan de poorten tussen beide supportersschares gerammeld maar verder gebeurde er niets. Er werd niets meer gegooid over en weer, gelukkig hield men het verstand erbij. Toen wel nog.

De wedstrijd beleefde ik in een roes. Steeds dacht ik aan het incident dat gebeurt was. Ik had niet eens door dat Arie's vriendiner was! Roda klungelde zich naar een onterechte 0-3 overwinning, maar die 0-3 had ik niet eens gezien. Een kwartier voor het einde had de aanhang van Den Bosch het wel gezien en besloot men dan toch zich buiten wat te gaan vervelen. Het hek uit een meter beton bleek geen hindernis en ook het volgende hek werd gesloopt. Ah, mooi, een 4-tal bussen uit Limburg. Niet geremd door enige vorm van verstond werden bakstenen en andere zaken de bussen ingeslingerd. Dat er ook buschauffeurs al in de bussen zaten bleek niet relevant. Één van onze chaffeurs is afgevoerd met een ster in zijn middel. Hij verkeerd (godzijdank) inmiddels buiten levensgevaar.

Uiteraard werd deze hele actie uitgevoerd zonder enige tegenstand. De politie vond dit namelijk geen risicoduel en vond het ook na de incidenten voor de wedstrijd niet nodig om in hoge staat van paraatheid te verkeren. Ook Roda-supporters waren er niet bij, die zaten in het uitvak en zo was dit een hele helden-daad van onze Bosschenaars! Toen besloot men toch eens bij het uitvak te gaan kijken. Men had een nieuw wapen: aan de poorten die gesloopt waren zaten sterren met scherpe punten. Gezien het laffe karakter van de Bosschenaren was dit een mooi wapen om op afstand mee te gooien. Zo hoefde men geen confrontatie met mensen aan te gaan maar kon men laf van afstand gooien. De Roda-aanhang had inmiddels door wat er aan de hand was en was eens komen kijken. Binnen werpafstand werden zij onder vuur genomen door de FCDB-aanhang en er werd wederom iemand geraakt. Inmiddels was men doorgedrongen in ons vak en stewards weigerden poorten open te gooien waardoor honderden fans van Roda werkelijk als ratten in de val zaten. Niets kon men doen en er werd voortdurend gegooid met scherpe voorwerpen op hen. Ik had het geluk dat ik dekking kon zoeken onder een trap.

Toen besloten gelukkig agenten uit ons vak in te grijpen en via een waarschuwingsschot in de lucht en het onder schot nemen van de FCDB-'supporters' kon eindelijk de rust wederkeren. Mensen stonden verdwaasd voor zich uit te kijken en kleine kinderen barstten in tranen uit. Ik stond wat verblufd te kijken. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Zó bedreigend, en je kon er niks tegen doen en niemand die iets kon doen. Zó ontzettend laf. Respect voor onze agenten die op de voorgrond durfden te treden want niemand was zijn leven zeker. Voor zover ik weet is er wonder boven wonder niemand echt levensgevaarlijk verwond.

Na afloop konden we in één of andere vage kantine gratis drinken en eten totdat er vervangend vervoer geregeld was want alle bussen waren gesloopt. Gregoor van Dijk en Wiljan Vloet (!) kwamen vragen wat er aan de hand was. Volgens Van Dijk hebben spelers de laatste 5 minuten alleen maar naar het uitvak zitten kijken. Ongelofelijk dat men dan nog wistte te scoren ook zeg.

Godzijdank vliegt deze laffe k*tclub er dit jaar uit. Iedereen doet morgen aangifte, voor mijn part zakken ze massaal in de stront en krijgen ze een fikse schadeclaim op hun dak. DEN BOSCH LOSERS!!!!! :@
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden