Onderwerp: Pesten..
Enkele bericht bekijken
Oud 22 March 2005, 15:22   #11
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Ik ben zelfs gepest geweest door de leerkracht zelf .

In het vierde leerjaar kwam er een meisje bij in onze klas en die had zo'n groepje met een aantal mensen. Wij (twee vriendinnen en ik) hebben een paar keer met dat groepje opgetrokken, maar dat lag ons echt niet. Ze hadden een hele andere mentaliteit enzo.
En omdat wij zowat als 'verzet' werden gezien, werden wij behoorlijk gepest.
Als ze ons dan beu waren, dan pesten ze iemand uit hun groepje, die liep dan een paar dagen bij ons en omdat die persoon dan bij ons liep, werd hij/zij terug aanvaard in haar groepje.
Het ging zelfs zover dat ze invloed had op de lerares. Ze beschuldigde ons van alles wat lelijk was. En wij -de brave kindjes- durfden thuis natuurlijk niets te zeggen.
Zij en de lerares zijn dan van school veranderd omdat andere leerkrachten doorhadden dat er iets mis was.
Mijn ouders weten het nog steeds niet en ik denk niet dat ik het hen nu nog moet vertellen ...
Onlangs kreeg ik te horen dat ze nu woont in een sociale woning en haar vriend heeft haar laten zitten toen hij hoorde dat ze weer maar eens zwanger was. Na de geboorte van haar eerste kind is ze gestopt met school ... ik kreeg gewoon medelijden ondanks alles wat ze mij heeft aangedaan. Maar aan de andere kant heb ik toch wel zo'n gevoel van: ik ga tenminste iets kunnen maken van mijn leven, terwijl zij niet eens een middelbaar diploma heeft.