Onderwerp: ongesteld
Enkele bericht bekijken
Oud 23 March 2005, 07:39   #8
Eelcotje
Guest

Standaard Re: ongesteld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looke
hoi
ik ben al een goed jaar niet meer ongesteld doordat ik toen 8 kilo afgevallen was (wat problemen enzo) en nu ben ik weer enkele kilo's erbij maar blijkbaar nog altijd geen vet genoeg
hopelijk wordt ik vlug weer ongesteld , dat klinkt mss raar maar ik ben bang, kan dat later gevolgen hebben voor mijn vruchtbaarheid als ik al zo lang niet meer ongesteld ben geweest?
Anorexia nervosa waardoor menstruatie is uitgebleven voor die tijd? (amenorroe)

Zoja:

Na een daling van meer dan 15% van het ideale lichaamgewicht (QI = 22) blijft de menstruatie weg (amenorroe), hetgeen een gevolg is van het onvoldoende functioneren van de ovaria (eierstokken) ten gevolge een disregulatie van de tussenhersenen (hypothalamus). Amenorroe kan echter ook optreden nog voordat van een belangrijk gewichtsverlies is en blijft na het herstel van de eetstoornis bij meer dan 20% van de vrouwen bestaan.

Ik heb niks kunnen vinden over vruchtbaarheid, maar wel deze kans van 20% dat Amenorroe blijft bestaan.

Bron: http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/anorexia.htm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevaeh1987
ik vind het eigenlijk wel raar dat je in dat hele jaar niet naar de dokter gaat.. dacht je dat komt wel weer ofzo?
Er staat nergens in haar tekst dat ze niet naar de dokter is geweest. Als ik zo lees uit haar tekst: <i>"(wat problemen enzo)"</i> dan maak ik daarvan op dat ze wel naar de dokter is geweest. (Lijkt me ook wel waarschijnlijk)

Laatst aangepast door Eelcotje : 23 March 2005 om 07:43
  Met citaat antwoorden