Onderwerp: [Uefacup] AZ
Enkele bericht bekijken
Oud 27 March 2005, 13:03   #39
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb helemaal geen frustratie zitten Ik ben alleen één van de weinigen die de situatie nog reëel overziet en niet net als de rest meeloopt in de AZ-polonaise.

Ik constateer alleen dat het een bonte verzameling spelers is die nog nooit iets gepresteerd heeft onder een andere trainer. Zie bijvoorbeeld spelers als Landzaat, Mathijssen, Perez, Krompkamp, De Cler, Meerdink, Nelisse..

Allemaal lang geen slechte spelers die gedurende een seizoen wel aardige potjes spelen, maar nooit structureel een goed seizoen draaien op subtopniveau. Co maakt er een goed functionerend geheel van en dat is 100% zíjn verdienste. Niet zoals media nu ineens roepen 'AZ had al jaren een goed team'. Dat is onzin. Het waren stuk voor stuk overschatte voetballers die onder mening andere trainer (Van Hanegem, Van der Lem, Van Stee) niets gepresteerd hadden en meestal tegen degradatie vechtten.

Dat zijn eigenlijk feiten. Of Co de spelers daadwerkelijk beter heeft gemaakt of ze louter goed laat functioneren samen, daarover kun je van mening verschillen. Ik blijf bij het laatste. En in dat kader bezien maakt AZ best een kansje tegen Villareal; maar om te spreken over 'te doen' of 'een eenvoudig te nemen horde' vind ik veel te ver gaan.

Krompkamp geeft natuurlijk in eerste instantie een diplomatiek, maar naderhand heeft hij zowel op voetbal.nl als in in ieder geval onze krant (die dat soort artikels altijd jat van anp) dat hij prima kansen zag op een volgende ronde.

En nu gaat het mij niet eens over dat een sportman vertrouwen uitspreekt, want dat moet hij gewoon doen. Het feit dat media er blind achteraan lopen vind ik zoooo fout Die zouden beter moeten weten!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden