Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Waar heb ik dat ooit ontkent? Discipline is een onderdeel voor élke legereenheid... Het is geen dóel om discipline bij te brengen in een leger, nee het is een middel om een groep mensen aan te kunnen sturen. Dáár is discipline voor in een leger. Het doel van soldaatjes in een leger is mensen doden dan wel zelf gedood te worden. Zo simpel is dat.
De mensen die uit zulke situaties terug komen zijn dus vrij vaak (zwaar) getraumatiseerd, waardoor je geen klote aan je bijgebrachte discipline hebt, aangezien die buiten het leger grotendeels al helemaal niet meer geldt en omdat je geestelijk een compleet wrak bent en je niet meer tot redelijkheid te brengen bent.
Vandaar dat ik zei: opvoedingskamp.
|
is dat wel zo simpel als jij zegt dat het is?
je moet iets verder kijken, de huidige westerse maatschappij ziet doden als een misdaad iets walgelijks, zelfs in een oorlog ben je als westerse soldaat aan vele regels en wetten gebonden, het liefst ziet de westerse wereld dat men een oorlog voert zonder een enkele dode. toch?
maar dat is ronduit van de gekken, in eerdere tijden werd je als soldaat geeerd naar het aantal vijanden wat je verschalkt had in je veldslagen, je was mits je teruggekeerd was een held een groot man, die gevochten, gebloed en gedood had voor zijn land je kwam niet getraumatiseerd terug, je kwam trots terug en je had eer verworven door je daden.
maar nu, nu kom je terug en staan er 10000 hippies bij een vliegveld te schreeuwen dat je een babykiller bent(vietnam) je komt terug nadat je een plunderende irakees neergeknald hebt en je word voor moord vervolgd(irak), men is niet trots meer op de soldaten die vechten voor hun land, men ziet ze als walgelijke mensen die walgelijke misdaden hebben gepleegd, en ook al vind jij dat misschien niet, zo komt het op die jongens wel over en dat traumatiseerd ze.
de verschrikkelijke tweestrijd tussen of ze goed gedaan hebben of walgelijke dingen hebben gedaan maakt die mensen kapot, en de manier waarop wij met onze veteranen omgaan draagt daar aan bij, en diegene die er niet mee zitten, die moorden zonder wroeging of twijfel, die mensen vinden we gestoord omdat ze er niet mee zitten en worden nog harder uitgekotst.
ik blijf er bij, je weet niet wat je zegt.