Onderwerp: doel ?
Enkele bericht bekijken
Oud 13 April 2005, 16:05   #43
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
ieder zijn mening uiteraard, maar je verteld het precies of je net met 'god' gepraat hebt... En waarom denk je dit dan ? omdat dit je is gezegd tijdens de lessen godsdienst ? of wat dan ook? ...t'is jammer dat men daar allemaal geen bewijs van heeft,.... men heeft goed te zeggen dat 'men' in god gelooft, maar waarom dan wel / niet ?
kheb niet net met God gepraat, maar ik kan je ook niet goed uitleggen ''waarom ik in God geloof''

kben christelijk opgevoed en heb dus het geloof van jongst af aan meegekregen (daarover al een discussie gehad met blackturtle) en het geeft met echt een goed gevoel, als in de bijbel lees, of er met vrienden over praat, die ook geloven, en ik zou nu kunnen zeggen van ''ik doe er niet meer aan'' en er mee stoppen, maar dat kan ik niet, omdat ik het gewoon al geaccepteerd heb, en het zo fijn vindt, en het me echt goed doet...

kvind het ongelooflijk moeilijk om uit te leggen, lukt me ook niet, en aan de ene kant is het jammer dat er geen bewijs is, maar aan de andere kant ook weer niet, als je gelooft doordat je bewijzen hebt gezien, valt het niet meer onder re redenatie ''geloven''

juist als je het bewijs niet hebt, en wel gelooft, dan pas geloof je echt