De Graafschap bulkt inderdaad niet van de talentvolle voetballers, maar als Den Bosch dat wel zou doen, dan hadden ze toch echt wel wat meer punten gesprokkeld dan het aantal waarmee ze net ter nauwer nood
negatieve eredivisierecords hebben afgewend. Om de lage klassering van die ploeg te wijten aan een trainer of een blessure van een ervaren speler vind ik wat overdreven.
Ik denk dat de onderste drie ploegen elkaar qua kwaliteit of gebrek daar aan weinig ontlopen. Aan die eredivisiewaardige spelers kun je wat mij betreft Robbemond, Loovens, Van Fessem (en Bakens, die wordt gemist als opbouwer) toevoegen. Dan staat er een as die na de winterstop aardige wedstrijden heeft gespeeld. Maar op de één of andere manier is er de laatste weken weer van alles mis gegaan en ze horen en de Graafschap is blijkbaar te slecht om de nacompetitie te ontlopen.
Een speler met het talent en de potentie van Sousa vind je trouwens absoluut niet in de selecties van RBC en Den Bosch, maar het komt er nog niet echt uit. Hij wordt tot nu toe ook nog niet echt goed gebruikt. Zou je de genoemde spelers (allemaal zelfde types) in dienst laten spelen van Sousa, dan kan hij brengen wat de Graafschap ernstig mist: creativiteit.
Den Bosch heeft inderdaad meer (eigen) talent in de selectie (bij de Graafschap zou je alleen Bakens en Haklander tot die categorie kunnen rekenen), maar de genoemde spelers moeten mij op eredivisieniveau nog wel overtuigen.