Enkele bericht bekijken
Oud 14 April 2005, 23:05   #5829
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

De Graafschap heeft meer vechtvoetballers en die kun je beter gebruiken in de strijd tegen degradatie dan de vele jeugdige talenten van Den Bosch.
En als het dan niet lukt kom je daar eerder bovenop met vechtjassen dan met talenten.
Maar daar ging het niet om: het ging om potentie en voetbal. En met alle respect, bij een speler als van Fessem of Robbemond (nuttig in de strijd tegen degradatie) denk ik niet bepaald aan potentie.

De slechte positie van Den Bosch is aan vanalles te wijten. Behalve dat ze zelfs nog minder te besteden hebben dan De Graafschap en al genoemde redenen, snap ik ook niet dat ze hun kostbare centen besteden aan een zeer jeugdig talent van PSV, terwijl ze ervaring nodig hebben en aan een spits die bij RKC al enkele jaren bewijst absoluut geen doelpuntenmaker te zijn. Ga dan door met Janssen of neem een gok met iemand als de Groot.

Dus: inderdaad heeft de Graafschap een selectie die zich beter kan wapenen tegen degradatievoetbal, maar ik blijf vinden dat Den Bosch meer potentie en voetbal in zich heeft.
Zo zie ik De Graafschap nooit van Feyenoord met 4-1 winnen, wat bij Den Bosch blijkbaar dus wel kan gebeuren op een dag dat het echt meezit, dankzij het aanwezige voetballend vermogen. Maar Den Bosch verliest het dus weer van De Graafschap op gebieden als agressie, mentaliteit en ervaring. En dat neem ik mede Wisman kwalijk dat hij dat er niet in heeft weten te brengen en dat hij niet wat meer ervaring er in heeft gebracht ipv al die talenten. Plus een Volmer die achterin dat wel had kunnen brengen, maar helaas te lang geblesseerd is geweest.

De selectie van RBC vind ik trouwens duidelijk beter dan zowel De Graafschap als Den Bosch. Onder Maaskant speelde RBC met ongeveer deze groep gewoon goed. Nu met (en zonder) van Dijk en echt heel veel blessures is het allemaal wat minder.