hmmm ik ben vroeger ook meegesleurd naar musea, maar ik vond er allemaal maar weinig aan

ik heb nu nogsteeds niet de behoefte om naar een museum te gaan. Ik vind het wel eens leuk om te doen met m'n familie, maar meestal is het dan een museum met nieuwe en oude kunst (met nieuwe kunst bedoel ik kunst met foto/video beelden of interactieve kunst en met oude kunst gewoon schilderijen

) zodat iedereen wat te kijken heeft.
In een museum met alleen schilderijen of beeldhouwerken ben ik al snel uitgegeken en loop ik er in een snel tempo langs.
Bovendien hou ik er niet van om een schilderij te bekijken met de gedachte "wat dacht de schilder toen hij dit schilderde" en van de schilder technieken heb ik (nog) geen verstand, dus dat trekt mijn aandacht nog niet. Tot nu toe is het gewoon een mooi plaatje of niet.
Maar ik denk dat je, je kind wel af en toe moet meenemen naar musea, maar dan moet je het dus leuk maken voor zo'n kind door hem/haar ook echt dingen uit te leggen over de schilderijen (en dan niet de boring tourway). Dan zal je zien dat deze er ook meer interesse voor ontwikkeld