Albers positief over de nieuwe auto PS05
Minardi-rijder Christijan Albers heeft vandaag, vrijdag, de Minardi PS05 een shakedown gegeven op de baan van Mugello. De test had plaats achter gesloten deuren. Albers zei: "De nieuwe wagen ziet er geweldig uit! Ik kijk uit naar de debuutrace van de PS05."
"Het team heeft geweldig werk geleverd door de wagen op tijd klaar te krijgen voor deze test in Mugello. Het was verbazingwekkend dat we helemeel geen problemen hadden met de nieuwe auto. De jongens op de fabriek verdienen dus een groot compliment", zei de Nederlander na afloop van de vuurdoop.

"De PS05 is een gloednieuwe wagen met een nieuwe versnellingsbak, een nieuwe motor en nieuwe aërodynamica. De wagen voelt echt heel goed aan. Ik ben tevreden met deze test voor de GP van San Marino. We zijn vooral druk bezig geweest met het testen van componenten en het verzamelen van data."
Minardi-directeur Gian Carlo Minardi: "Een goed begin is het halve werk. Het was mooi om de nieuwe auto vanochtend van de fabriek naar zijn eerste test zien te vertrekken. De PS05 is opnieuw een goed bewijs van de fantastische kwaliteiten van iedereen binnen het team. Ik hoop dat wat ik de laatste dagen heb gezien, de start is van grootste prestaties."
Teambaas Paul Stoddart zei: "Het was een mooie dag voor iedereen van Minardi, maar vooral voor het ontwerpteam van Gabriele Tredozi. De test was het resultaat van een geweldige krachtsinspanning van het complete team en markeert voor ons het echte begin van het seizoen 2005. Alles aan de auto is nieuw en nog veel systemen zijn nog niet eerder getest. De kans op kinderziektes was dus groot, maar de wagen liep vlekkeloos."
Bron: f1-racing.nl
Tja, dat soort leuke geluiden hoor je altijd

Minardi rijdt al sinds haar oprichting achteraan. Toen begin jaren '90 ineens wat particuliere gelukszoekers de F1 binnen kwamen waren die nog slechter (Forti, Simtek, Pacific, Lola, Larousse), maar structureel iets naar voren is nog nooit gebeurt..