Ik ben ervoor in bepaalde gevallen. Een meervoudig moordenaar zou bijvoorbeeld nooit meer vrij moeten kunnen komen. Eigenlijk alleen in dat soort gevallen bij ik voor zo'n straf.
Straffen in gevallen zoals je net noemt met geld, fraude, oplichting en dat soort zaken vind ik van niet. Zoals je zelf al aangeeft; dan zul je altijd grensgevallen hebben. Stel; je legt de grens op pak 'm beet een miljoen. Pleeg je een misdrijf met een omvang van €990.000,- dan zou de rechter dus zelf een oordeel moeten vellen, doe je het voor 11000 euro meer dan draai je hoe dan ook levenslang de bak in. Dat kan dus niet. Ik denk inderdaad dat rechters wat dat betreft prima opgeleid zijn om in te schatten hoe dat soort zaken aan te pakken.
Hoe wil je bijvoorbeeld een minimunstraf toekennen aan een zedendelict? Dat is haast ondoenlijk gezien de geringe bewijslast er volgens mij vaak is in dat soort zaken..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|