Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kom op zeg, Duitse woorden zijn toch niet zo moeilijk te leren? Grammatica, ok, dat is altijd lastig, maar woorden lijken vaak heel erg op het Nederlands
|
En de verschillende geslachten met de der die das is ook niet zo simpel. En je mag niet vergeten dat ik al een jaar geen Duits maar heb gehad en hetgeen ik gezien heb in dat jaar was niet echt hoogstaand.
Citaat:
Ik ben zelf eens in Trier geweest, maar dan niet voor de bezienswaardigheden. Wat mij ervan bijstaat is dat het in een heel mooi gebied ligt bij de Mosel. Vanuit dat gebied gaat een hele mooie treinlijn naar Mainz en Koblenz, de hele tijd tussen hoge heuvels en de rivier. Maar van Romeinse overblijfselen heb ik niks gezien
|
Je kan er nochtans niet naastkijken. Het Dom, nu een protestantse kerk maar oorspronkelijk de troonzaal van keizer Constantijn naast het Kurfûrstliches Palast is er één, de keizerthermen, de Barbarathermen, ..., op de Grote markt staan er ook een aantal overblijfselen en natuurlijk: de Porta Nigra.
Citaat:
Ennem, dat laatste gaat dwars door alle culturen heen, hoor
|
Ik heb het toch nog geen enkele Vlaming zien doen. En in Frankrijk evenmin, dus zo'n algemene cultuur vind ik het toch niet

.