Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ach, ik ben het wel eens met Mulder. Tot in de lengte der jaren zal ik het pure mazzel blijven noemen, zo'n klote-doelpuntje. Kom op zeg, ik heb nog nooit een Italiaanse ploeg enigzins aantrekkelijk zien voetballen. Ze moeten zich kapot schamen. Maar nee, juichend gaan ze toch weer van het veld. Zelfs na Milan-Roda toen ze na strafschoppen doorkwamen gebeurde dat..
Ik snap er niets van. Met cliché's als 'dat is geen toeval meer na zoveel keren' kan ik niets. Ik vind het afzichtelijk voetbal En bijzonder frustrerend ook..
|
Wees redelijk!
Ik ben ook vaak één van de eersten die na een wedstrijd zijn frustatie over 'Italiaans winnen' luidkeels uit en de frustatie is na gisteren ook weer eens groot. De goals tegen PSV waren afgezien van de 1-0 in Milaan ook zeer schrijnend en lucky. Maar dat Italiaanse ploegen nog nooit aantrekkelijk hebben gevoetbald is natuurlijk een onzinnige bewering. Hpewel ik er te jong voor ben, lijkt me dat het gouden AC Milan met de Nederlanders toch geen afzichtelijke ploeg was. Alle topclubs in Italië hebben prachtvoetballers die mooi voetbal laten zien. Maar het is duidelijk momentenvoetbal, bij Italiaanse ploegen (net als in het door jou zo geliefde Duitsland) staat het resultaat immers altijd voorop en dit AC Milan weet altijd te scoren. Ik geloof niet in oneindig geluk van een ploeg als AC Milan door de jaren heen. En omdat het Italiaans voetbal nogal succesvoller geweest is kun je natuurlijk onmogelijk nog van toevel spreken en is het ook gewoon klasse. Ik kom er dus toch mee aan

En het lijkt me vrij logisch dat je als winnaar juichend van het veld stapt.

Of mocht Duitsland in '74 volgens jou ook niet juichen?