Enkele bericht bekijken
Oud 5 May 2005, 13:26   #66
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Het voetbal dat Italiaanse ploegen doorgaan spelen is vaak niet bepaald spectaculair en spannend, maar het feit dát ze het kunnen spelen en desondanks toch steeds winnen, is een teken van kwaliteit en zeker niet van oneindig geluk. Op beslissende momenten beslissende mooie acties maken, het is een stijl denk ik.
Ik maak de vergelijking met Duitsland omdat daar ook spelers na een slechte pot na winst juichend van het veld stappen en daar een cultuur heerst waarin dat geaccepteerd en gewaardeerd wordt.

Ook ik baal er behoorlijk van dat AC Milan nu al voor de tweede keer op frustrerende wijze met slecht spel een Nederlandse club uitschakelt en waarschijnlijk zelf de CL gaat winnen. En voor de manier waarop AC Milan gisteren voor de dag kwam ga ik ook geen lans breken. Over twee wedstrijden gezien verdiende AC het zeker niet om de finale te halen en hebben ze veel geluk gehad.
Maar op de één of andere manier heb ik geen afkeer van het Italiaanse voetbal. Dat komt niet omdat ik de speelstijl van Italiaanse ploegen nou zo waardeer, maar wel om de sfeer en de topspelers. Ik noem dus namen omdat ik Kaka, Sjevtsjenko, Nesta, Stam, Cafu e.d. erg graag zie spelen. De ploeg AC Milan laat nu weinig zien, ben ik met je eens, maar in al die CL jaren hebben de vele topspelers van Italiaanse clubs echt wel wat laten zien. Als bijvoorbeeld Kaka een luide vedette was, hoe kon hij dan in godsnaam in een competitie (die jij en Tijs terecht als erg sterk beschrijven) als de Serie A overleven en uitgroeien tot een wereldspeler? Stam, Maldini en Nesta vind ik nou ook niet bepaald toonbeelden van luide vedettes.
Het gouden AC Milan met het Nederlandse trio won alles wat er te winnen is en dat een periode lang. Is dat dan puur toeval van volgevreten, luie vedettes die niets afdwingen? En geldt voor de prijzenkasten van Juventus en AC Milan hetzelfde? Het lijkt mij nogal een slappe conclusie.
In Italië spelen enkele van de beste voetballers ter wereld. Jij ziet ze soms wel eens uitblinken in samenvattinkjes van 5 minuten. Ik ontken ook niet dat het goede voetballers zijn, maar feit is wel dat in Italië daarvan het minst te zien is. In Duitsland heb je te maken met beperkte spelers. Die voetballen ook vaak slecht, maar kunnen ook niet beter. Het frustrerende aan Italiaanse ploegen is dat ze wel degelijk kunnen.

Sfeer in Italië trouwens??? Ja, misschien bij Inter en AC. Fiorentina, AS Roma en Lazio misschien ook nog. Maar verder?? Al eens een blik geworpen op bijvoorbeeld de toeschouwersaantallen? Met name Juventus is de meest dode topclub in heel Europa. Qua publiek is het op eerder genoemde clubs na bepaald niet indrukwekkender dan Nederland.

Wereldspelers spelen er, ja. Maar diezelfde wereldspelers laten op enkele hoogstandjes na (die wij hier dan weer zien en 100x herhaald krijgen) niet of nauwelijks iets zien. Wie wel eens een Italiaanse pot live ziet (en dat hoeft niet eens Europees te zijn), die snapt wat ik bedoel.

Met prijzenkasten kan ik weinig. Die van Liverpool is ook aardig gevuld, maar ook die lieten nauwelijks iets zien. De tijd met de Nederlandse spelers eind jaren '80 was het aanzien inderdaad wel waard, maar mag het ook eens? Noem mij sindsdien één Italiaanse ploeg op die nog eens aardig voetbal speelde? Met zoveel sterren die er zijn kan ik er onmogelijk bewondering voor opbrengen; laat staan respect. Ik heb niets met Liverpool en heb ook hen eigenlijk geen enkele hoogstaande wedstrijd zien spelen, maar laat in godsnaam hen die cup nu maar pakken..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden