Enkele bericht bekijken
Oud 5 May 2005, 14:11   #4
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Eigen bijdragen terecht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steef4093
Dat voetbalclubs zelf de kosten voor de polititie-inzet moeten betalen, vind ik volkomen terecht. Eerst was ik van mening dat de overheid deze kosten niet kon verhalen op de clubs omdat de veiligheid op de openbare weg een taak van de politie is. Maar toen ik eenmaal besefte dat veel clubs enorme winst maken met de wedstrijden, vond ik dat de voetballers maar een miljoen minder moeten krijgen en de voetbalcubs moeten betalen voor de schade die ontstaat door de wedstrijden.
Vergeet niet dat er ook nog een alternatief is, namelijk: helemaal geen wedstrijden. Als de burgemeester vind dat een wedstrijd te risicovol is, kan hij de wedstrijd ook verbieden.
Kleinere clubs zullen niet per definitie failliet gaan, daar zij ook veel minder politie-inzet vergen.
Jij hebt erover nagedacht!! Al eens nagedacht over het feit dat bedrijven ook miljoenen winst maken? Waarom nog zorgen voor beveiliging van hun panden? Waarom huren ze zelf niet 5 agenten in om hun pand te beschermen?

Waarom moet ik meebetalen voor de beveiliging van Bush die hierheen komt? Die verdiend toch ook genoeg? Waarom betaal ik mee aan de beveiliging van Konininginnedag? Het is toch haar feestje? Dan trekt ze maar een miljoen minder.

Je vergeet dat bij heel veel competitiewedstrijden veel teveel politie op de been is. Blijkbaar zijn er nog wat uren over ofzo, of verveelt men zich. Als ik vaak zie hoeveel overdreven beveiliging er is.. Bezuinig daar maar lekker op.

Daarbij meet je dan ongelofelijk met 2 maten. Voetbalclubs en popevenementen zijn dan 2e-rangsburgers/bedrijven geworden. Je vergeet dat mensen die daar op afkomen en die dat organiseren ook belastingbetalers zijn en net zoveel recht hebben op beveiliging. In geen enkel land is het zo geregeld.

Er is een oplossing --> geen wedstrijden. Das een grapje zeker!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden