Hiero een deel van het artikel:
In Sittard hingen Fortuna-fans een spandoek op waarmee ze Wiljan Vloet 'prezen' voor het tot drie keer toe niet behalen van Europees voetbal. ,,Respectloos. Welke zin heeft zoiets?'' Gisteren haalde Vloet ook uit naar de ongeveer vijftig meegereisde Roda-supporters. Die scandeerden de naam van Huub Stevens, hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Roda-coach, en kwetsten Vloet door de slogan 'eerste divisie en Wiljan is erbij' luidkeels door het Oosterpark te slingeren. ,,Respectloos en vreselijk irritant. Je hoeft mij geen goede trainer te vinden, maar ik heb alles voor Roda gedaan. Dan is dit triest. Waarom reizen die mensen achthonderd kilometer als ze vervolgens zoiets gaan roepen? Nee, ik ben niet gefrustreerd, maar het slaat gewoon nergens op. De vriendin van Pa-Modou Kah is verdorie overleden. We hebben een verschrikkelijke week achter de rug. Dan kun je wel wat steun gebruiken. En gisteren hoorde ik ook nog dat het hoofd jeugdopleidingen van Sparta (Rob Kiebert, red.) is verongelukt. Hij zou een van mijn assistenten worden.'' Wiljan Vloet spreekt met vochtige ogen na afloop van het doldrieste en bijzonder amusante duel, dat uiteindelijk in een 4-4 gelijkspel eindigde. ,,Maar ook dat is 'net niet'. Wij hadden hier moeten winnen. Ik heb mijn zak vol van de talloze complimenten die ik van alle kanten krijg over het vertoonde spel. Het draait verdorie om de punten. Ja, voor het publiek was het leuk, maar wat koop ik daar voor?''
bron: ld.nl
Uitermate dom dus van Vloet om de supporters die nu het nergens meer om gaat toch nog 10 uur in de bus zitten en hun laatste centen aan de club besteden een trap na te geven. En dan ook nog met de drogreden dat de ploeg genoeg aan het hoofd heeft.. Iedereen die aanwezig was weet dat er voldoende is stilgestaan bij Kah. Supporters scandeerden regelmatig zijn naam, ook voor en direct na het duel toen de spelers de supporters kwamen bedanken. Daarnaast is breed bekend dat er nog voldoende acties voor hem op stapèl staan.
Tijdens de wedstrijd beoefenen we, hoe hard het ook is, gewoon sport. En wanneer Vloet dan weer eens een oliedomme wissel toepast, dan hebben wij toch hopelijk het recht om onze onvrede daarover te uiten? Overigens was het helemaal niet zo lang en luidkeels als gesuggereerd wordt. Vloet moet niet zo zeuren, maar blijkbaar komt nu zijn frustratie eruit en denkt hij dat te moeten botvieren op de trouwste fans. Triest zoiets..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|