Ik vind de voorlichting ook waardeloos... En ik denk dat heel veel mensen tegen gaan stemmen vanwege de anti-regering (en dus Europa) stemming die momenteel in Nederland heerst. Plus dat onze regering zo hun best doet om zo kneuzig mogelijk over te komen zal het vertrouwen in Europa en z'n grondwet niet ten goede komen.
Maar an sich komt in deze grondwet te staan wat nu al in vele verdragen geregeld is. Ik denk ook dat de grondwet Europa opener en transparanter maakt, nu is het vaak toch een onoverzichtelijk geheel.
Daarbij komt dat een verenigd Europa meer tegenwicht kan bieden aan de VS en dat het daarom goed is dat er een Europese 'minister' voor buitenlandse zaken komt. En natuurlijk is het van enorm belang dat er een 'Europa-gevoel' heerst. Als steeds meer zaken op Europees gebied geregeld gaan worden komen er minder conflicten tussen landen onderling. Europa moet als geheel sterk staan in de wereld, niet als verzameling van losse landjes.
Maar ik ga zeker nog tegenargumenten doornemen, want daar zullen zeker ook punten tussen staan die het overdenken waard zijn. Maar vooralsnog neig ik naar 'voor'.