Enkele bericht bekijken
Oud 13 May 2005, 09:52   #11
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ja klopt, ik zag het niet echt zitten in die wandelende colltrui, maar hij manifesteert zich gewoon buitengewoon goed bij PSV. Perfecte reservedoelman.

Kijk, ik vind het ook raar dat Zoetebier is opgeroepen, maar bijna alle genoemde opties in dit topic vind ik minder dan Zoetebier. Kom op zeg, Wapenaar. Met alle respect, maar Zoetebier is echt gewoon beter. Aan het selecteren van zo'n gast heb je helemaal niets. Zelfde geldt voor Boschker, Moens en Gentenaar (in de huidige vorm).

Waterreus was dan wel weer een optie geweest, maar op de lange termijn is het ook weer hoogst onzeker wat die kerel gaat doen. Goede kans dat hij volgend jaar weer geen club heeft of naar Amerika gaat. En aangezien van Basten met deze groep naar WK toe wilt werken...

En misschien dat van Basten voor de rol van derde keeper geen modale eredivisiekeeper wilt selecteren die in zijn ogen tekort schiet. Dan liever een keeper die ervaring heeft bij Oranje, bewezen heeft als reservekeeper om te kunnen gaan en gewoon een goede keeper is. Dan voegt hij meer toe aan Oranje dan al die gasten als Wapenaar etc.

Maar als een Westerveld nog regelmatig op niveau zou spelen, als een Stekelenburg eerste keeper bij Ajax was geweest of als Waterreus gewoon nog enkele jaren op het niveau van Glasgow zou blijven spelen of als Postma wekelijks onder de lat stond in Engeland, dan was Zoetebier niet opgeroepen als derde doelman. Maar die opties zijn er niet en dan selecteert van Basten blijkbaar liever een doelman die 99% zeker niet zal spelen, maar wel wat toevoegt aan de groep, dan een keeper van het niveau Wapenaar.