Ik denk dat jullie de kracht van een goede commerciële campagne onderschatten... Als je commercieel iets goed aanpakt, dan kun je hypes creëren. Dit kan door een reclame te verzinnen waarin je merk als uitermate hip wordt neergezet met veel flitsende, knappe jongeren die uit hun dak gaan met hun breezertje ofzo.
TV heeft echt enorm veel invloed op jongeren.. En als de tv mensen aanzet tot het kopen van iets, dan volgen hun vrienden ook etc. En dan heb je je hype en schieten je verkoopcijfers de lucht in.
Als je nou tv-reclames verbiedt dan zal men nieuwe producten minder snel kunnen hypen, dus krijg je minder inventiviteit op de markt en wordt het assortiment uiteindelijk alleen maar schraler.
Oudere mensen die kiezen voor de beste wijn om de smaak, jongeren kiezen iets omdat het hip is (en natuurlijk moet het dan ook nog enigzins smaken).
Ik ben overigens geen voorstander van het verbieden van alcohol-reclames. Wel voor een bepaald tijdstip, rondom het Klokhuis moet je geen alcohol-reclames zetten. Maar na 8 uur 's avonds ofzo kan het toch geen kwaad en het hoort gewoon bij onze commerciele samenleving.
__________________
"Groetjes terug."
|