Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Mooie verhalen Bart, waar kan ik dat soort dingen lezen? fan-news.de?
Lol, jede woche ein Derby
|
Ik koop altijd in Aachen de Stadionwelt. Prachtige gids van ruim 90 pagina's. Ik ontdekte die site op internet, en ze bleken ook boekjes uit te brengen, elke maand. Ik besloot er eens een paar te bestellen en toen las ik achterin dat ze ook gewoon om stadions verkocht worden. Sindsdien zoek ik hem altijd even op.
Voor slechts 350 euro, op mooi papier en altijd een apart thema. Zo stond er in die van november 'Abenteuer Auswärts' in. Allemaal artikelen over fans op weg naar uitwedstrijden, belevenissen, anekdotes, ervaringen met politie enz. In april werd de verhouding Oost-West onder de loep genomen en in die van mei de WM-stadions.
Dat naast de vaste thema's. Er wordt een fanscène helemaal doorgelicht. Met foto's van sfeeracties, het stadion, fanclubs aan het woord, tegenstanders over de club. Meestal zo'n 8 pagina's. Een buitenlands stadion wordt gepotreteerd (onlangs de arena

), een heel land over stadionlandschappen (paar maanden terug ook Nederland. Ze noemen onze stadions 'standaard'. Op zich is dat natuurlijk op een enkel stadion na ook zo..). Maar niet alleen in Europa, laatst stond ook Bolivia erin bijvoorbeeld. Hartstikke boeiend. Uit de hele wererld worden nieuwe stadions die gebouwd worden gepotreteerd. En daarbij zijn er altijd volop sfeerfoto's. Ik zal er binnekort eens wat van Marseille inscannen, echt te gek!
De site is
www.stadionwelt.de Alle denkbare informatie over stadions staat daar, ook van de Superboeren!