Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
2. Brussel krijgt nog meer macht. Nederland heeft geen eigen stem meer op bepaalde punten.
4. Brusselse zeggenschap over ons sociaal beleid.
|
2. Brussel ligt gewoon centraal in Europa, het enige land dat daar volgens mij echt hinder zal van ondervinden zal België zelf zijn volgens mij. De veiligheidsmaatregelen zullen verhoogd worden, waardoor wij -Belgen- meer belastingen zullen mogen betalen.
4. Het is niet zo dat Brussel zeggenschap krijgt: in Brussel zetelen de regeringen van alle landen. Hier wordt het argument voorgesteld alsof België alle macht krijgt over Europa. Dat vind ik toch.
Over de overige argumenten kan ik geen verdere uitleg geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
edit: we zien namelijk aan de peiling hier dat er veel meer stemmen nee zullen zijn, maar de vraag is welk percentage hiervan ook daadwerkelijk de stap naar de stembus zal dan wel mag zetten..
|
Daarom dat ik ook niet gestemd heb in de pol. Het is zo dat wij hier in België geen referendum hebben over de Europese grondwet en als die er zou geweest zijn, zou ik toch nog niet mogen stemmen.
Ik hoorde daarnet wel op de radio dat België hoogstwaarschijnlijk als achtste land voor de Europese grondwet zal stemmen. Enkel het Vlaams Belang zou van plan zijn om tegen te stemmen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
ik mag nog niet stemmen, maar als ik mocht stemmen, zou ik voor stemmen.
|
Waarom dan?