Onderwerp: Ruud Gullit
Enkele bericht bekijken
Oud 23 May 2005, 23:44   #10
LexS
BeHeerser

Standaard

Het heeft denk ik niet aan Gullit alleen gelegen dat het zo slecht is gegaan bij Feyenoord. Ik ben ook van mening dat het aankoopbeleid niet helemaal top is geweest en dat is niet alleen aan Gullit te wijten. Een paar goede opkomende backs en minimaal één goede centrale verdediger zou geen overbodige luxe zijn geweest evenals een leider op het middenveld. Als ik kijk naar Östlund en Basto kan ik niet echt spreken van goede backs. Bij Östlund was het telkens paniek als hij aan de bal was, totaal geen balcontrole. Als je dat vergelijkt met bijv. een Jan Kromkamp die aan het begin van het seizoen toch maar 'gewoon' de rechtsback van AZ was is dat een wereld van verschil. Basto kwam ook wel op maar met weinig succes.

Over het centrum: Cory Gibbs is echt de slechtste centrale verdediger van de hele HCE. Getuige toch de wedstrijd tegen Sporting Lissabon waar hij werkelijk helemaal niets goed gedaan heeft. Maar ook de wedstrijden die daarop zouden volgen.

Op het middenveld was weliswaar Bart Goor als leider aangesteld maar dat is niet écht een leider met aanzien voor Feyenoord. Hoewel het vrij onrealistisch klinkt zou ik toch zeggen: Ga op zoek naar iemand van het type Galasek.

Verder denk ik ook dat Gullit de spelersgroep ook niet echt meehad. Als je kijkt wat Kalou doet als hij gescoord heeft met een shirt met Leonardo erop. Een zéér provocerende actie richting Ruud Gullit, nota bene de man die hem het vertrouwen heeft gegeven lijkt mij. Om over doodsschoppen van Lazovic maar niks te zeggen, het 'wonderkind' van tig miljoen. Nee ik denk niet dat het enkel aan Gullit en Petrovic heeft gelegen en ik denk dat zij er zelfs de minste schuld aan hebben.
LexS is offline   Met citaat antwoorden