Onderwerp: Ruud Gullit
Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2005, 12:20   #12
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Als je dat vergelijkt met bijv. een Jan Kromkamp die aan het begin van het seizoen toch maar 'gewoon' de rechtsback van AZ was is dat een wereld van verschil.
(...) Nee ik denk niet dat het enkel aan Gullit en Petrovic heeft gelegen en ik denk dat zij er zelfs de minste schuld aan hebben.
Natuurlijk zit er veel meer fout dan de coach bij Feyenoord. Ook onder een goede trainer als van Marwijk was het geen top meer. Enkel een echte toptrainer kan Feyenoord weer top maken.
En daarom vind ik het wel leuk dat je Jan Kromkamp aanhaalt in de vergelijking met Basto... Het is natuurlijk geen toeval dat spelers als Kromkamp zich zo hebben ontwikkeld. Dat komt omdat er een coach achter staat die hen en het elftal zichtbaar beter maakt. Had Feyenoord zo'n coach gehad, dan hadden op de eerste plaats al die spelers niet in de winterstop hoeven te komen en op de tweede plaats zouden voetballers die geen echte top zijn (bv Paauwe) boven zichzelf uitstijgen en wel het vereiste niveau gaan halen.
Met vele miljoenen 11 leuke spelers op het veld zetten, dat kan iedereen... De echte topcoach die geeft die 11 spelers als team een toegevoegde waarde... als er een echt sterk team, met sterke teamgeest, staat dan brengen ook middelmatige spelers wat extra's.
Het gaat er bij mij echt niet in dat een Paauwe, wat natuurlijk geen wereldvoetballer is, maar wel een nuttige kracht, 5 jaar bij Feyenoord een goede voetballer kan zijn en nu in een seizoen totaal niets meer waard is. Zulke spelers moet je vervangen als je een beter alternatief hebt gescout, niet door vraagtekens als Cory Gibbs...