Toch heeft Gullit het een stuk slechter gedaan dan Van Marijk, die min of meer uitgejouwd werd bij Feyenoord. Van Marwijk heeft er 4 jaar lang het maximale uitgehaald. Zijn laatste jaar was misschien wel zijn beste.
Met een enorme uitverkoop haalde hij meer punten dan Gullit nu.
Qua spelersmateriaal heeft Gullit gewoon wanbeleid gevoerd. Laten we eerlijk zijn, als een speler uit de Regionalliga je verder moet gaan helpen dan heb je iets verkeerd gedaan. De scouting werd ook wanhopig van Gullit.
Theo, welke Nederlandse club doet het nu nog met louter Nederlandse aankopen? Ik ben supporter van misschien wel het grootste vreemdelingenlegioen van Nederland en ik heb me er wel bij neergelegd. Totdat er zo'n regeling komt dat je weer met 6 of 7 Nederlanders moet spelen troost ik me met het feit dat de Bodnars tenminste wel instelling hebben.
Feyenoord moet eens gaan scouten op spelers die bij de club en het publiek passen. Types zoals Bosvelt dus. Niet de Bosvelt die nu bij Heerenveen getekend heeft, maar dat soort types van een jaar of 29, 30. En of dat nu een Pool, een Hongaar of een Nederlander is doet dan niet zo ter zake. Dat soort types, en zo'n type trainer erbij. Een no-nonsense trainer dus. Zoals Van Marwijk. Met zo'n trainer en een selectie met zo'n instelling mag je best een keer verliezen..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|