Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2005, 23:03   #60
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Uiteraard hebben grote landen meer stemrecht dan kleine landen. Het zou ook niet rechtvaardig zijn als Luxemburg evenveel te zeggen zou hebben als Duitsland. Maar heel vaak hebben landen als Gr Brittanie en Duitsland gewoon dezelfde belangen als Nederland. Controverses zie je eerder tussen noord en zuid, dan tussen groot en klein (aldus Carla Peis).

Daarbij zal het echt nog vele jaren duren voordat Turkije uberhaupt bij de EU komt.
Het stemrecht zou toch gelijk moeten zijn? Ik dacht dat dat ook zo was. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar zoals ik het dan zie, dan zou een stem van Duitsland (voor een JA voor een Europese grondwet bijvoorbeeld) zwaarder wegen dan een stem van Nederland. Dan hebben de grootste landen de meeste macht, dat is toch oneerlijk?

Goed, ik denk dat ik tegen stem. Ik hoor zoveel geluiden dat we er niet op vooruit gaan als we Ja stemmen, dat ik geloof dat de tijd hiervoor nog niet rijp is. Het lijkt me te vroeg, het gaat me te snel.

Daarbij ga ik nog liever stemmen over de manier waarop het referendum door de overheid wordt neergezet. Bij een referendum zou je toch goed geinformeerd moeten worden door de overheid, niet gehersenspoeld.... :/
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden