Zijn er overigens ook mensen die de
referendumwijzer hebben gedaan en wat was jullie uitslag?
Van mij 78%, maar voor mij was het al duidelijk dat ik voor zou gaan stemmen.
Edit: Overigens over die spotjes van de Partij van de Dieren. Hoe kunnen ze daarin nou zeggen dat de EU voor stierengevechten zijn. Het zou betekenen dat er in de Europese "grondwet" zou staan dat elk land verplicht stierengevechten moet houden ofzo? Volgens mij is er alleen sprake van een situatie waarin de Europese "grondwet" het stierenvechten niet verbied en dit in handen legt van de lidstaten op zich. Voor Nederland betekent dat dus gewoon dat het nog steeds niet mag, maar in Spanje bijvoorbeeld zal het mogelijk blijven en aangezien het iets is wat in Spanje in bepaalde gebieden bij hun cultuur hoort vind ik het niet zo vreemd dat het niet zomaar vanuit de EU verboden wordt.
Owjah en nog over de SP.. Als er nu een referendum zou komen over de grondwet in de vorm zoals deze nu geldt voor Nederland dan zou de SP op grond van een hoop punten ook tegen zijn. Toch zijn wij er allemaal over eens dat de Nederlandse grondwet een groot goed is en het fundament van onze democratische staat. De grondwet in Nederland is in de loop der jaren zo gegroeid en gevormd tot wat het nu is. Telkens waar nodig aanpassingen om te voldoen aan de eisen van die tijd. Met de Europese "grondwet" is er voornamelijk sprake van het bij elkaar voegen van de verdragen die in de loop der jaren zijn opgesteld en ondertekend door alle lidstaten. Overbodig gemierenneuk is er echter uitgehaald om zo negatieve bureaucratie tegen te gaan. Natuurlijk kun je het er nooit honderd procent mee eens zijn, maar als je de Nederlandse grondwet er op na kijkt zul je ook moeten concluderen dat er punten zijn waarmee je het niet eens bent, maar had deze er daarom ook nooit moeten komen?