Onderwerp: Na-competitietopic
Enkele bericht bekijken
Oud 31 May 2005, 23:25   #23
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Nou Tyskie om je even uit te leggen wat ik bedoelde, de meeste clubs die uit de gouden gids divisie promoveren die hebben tegenwoordig moeite om daar hun hoofd boven water te houden.
Neem nou als voorbeeld De Graafschap.
Deze club is nu al meerdere malen gepromoveerd en gedegradeerd van en naar de eredivisie maar is er volgens mij nog nooit een aantal seizoenen fatsoenlijk ingebleven.
En dat bedoelde ik hiermee dat elke club die van de goudengids divisie naar de eredivisie promoveert naar 1 of 2 seizoenen weer degradeert omdat zij het hoofd niet boven water kunnen houden.
De Graafschap speelde van 1995 tot aan 2003 in de Eredivisie. Dat komt neer op 8 jaar aan een stuk.. Ik mag aannemen dat dit valt onder een aantal seizoenen? In seizoen 1996-1997 eindigde De Graafschap zelfs als de nummer 8 van de eredivisie. Andere 6 seizoenen wist De Graafschap telkens de nacompetitie te ontlopen, maar degradeerde in seizoen 2002-2003 direct. Aan het eind van seizoen 2003-2004 promoveerde De Graafschap direct weer via de nacompetitie en aan het eind van het seizoen 2004-2005 wordt er dus nog steeds gestreden in de nacompetitie..

Laatst aangepast door bartje518 : 31 May 2005 om 23:35
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden