Ik kan hier ook echt eigenlijk niet op antwoorden want het klopt wel wat je zegt. Alleen of je de film goed of slecht vind speelt hier een rol. Jij snapt de film wel, dat kan ik wel merken maar het gaat hier verder dan alleen kunst op beeld brengen. Wat mij vooral aantrekt is de filosofie van de schrijver wat in verschillende manieren geuit wordt. Je hebt de humor, je hebt de geweldadige scenes en je mysterieuze scenes. Er zitten natuurlijk nog meer kenmerken in fight club maar ik noem nu expres deze drie punten omdat je uit elk van die een filosofie kan bedenken. Het is gewoon naar mijn mening één van de beste scripts geschreven met veel drama en psychologische tintjes eraan.
Waar men dan nu de positieve punten vandaan haalt zijn de acteerprestaties. Brad Pitt en Edward Norton zijn redelijk nieuw (in die tijd) en stonden voor een zeer zware taak. Dit geeft mij meer het gevoel de film en de acteurs meer te waarderen.
Nu dan even over wat Fight Club nu zo echt goed maakt. Ik neem je voorbeeld even over nl Sixth Sense. Dit is een redelijke film en bevat vele goeie punten maar dit is een film waar je wel getwist wordt maar ik zie daar ook echt niet meer in. Het feit dat Fight Club zoveel myserieuze zaken omhoog haal en mensen laat denken (degene die em snappen) maakt het gewoon een goeie film. Als filosofie en kritiek je niets kan schelen kan ik het me wel voorstellen dat dit een kutfilm is na een paar keer kijken. Maar ik geloof er heilig in dat Fight Club zelfs Clockwork Orange gaat overtreffen, en wellicht al gedaan heeft.
Ik moet er trouwens nog bijzetten dat dit ook te maken heeft met veranderingen in mijn eigen leven, en mijn kijk op verschillende dingen. Niet persee Tyler's way maar deze film kan je anders laten denken, wijzer.
Tyfus wat een tekst