Nu wordt half PSV weer naar huis gestuurd? Een Heitinga die een zwaar ondermaats seizoen beleeft (zijn hoogtepunt van dit jaar waren de sloggi-reclames) en een Vlaar die nog geen 10 wedstrijden in het eerste van AZ heeft gespeeld blijven bij de selectie... Ook de halfgeblesserde Boulahrouz blijft er bij. Maar Bouma en Ooijer die een topseizoen bij PSV achter de rug hebben worden weggestuurd?
Wat is hier dan de logica achter?
Van Bommel, uitgeroepen tot beste speler van de HCE, wordt eerst op een belachelijk tijdstip gewisseld en mag daarna naar huis? Speelde hij dan zo slecht? Ik heb de wedstrijd namelijk niet gezien...
Dat Vennegoor wordt weggestuurd kan ik nog wel begrijpen, hij is de zoveelste spits in de rangorde... Maar als van Basten de lijn die hij bij van Bommel als norm stelt doortrekt, dan moet ook van Nistelrooy weg, toch? Want voor zover ik heb begrepen speelde die -wederom- waardeloos gisteravond.
Al met al kan ik er echt niet meer wijs uit wat de criteria van van Basten nou zijn. Zou van Basten uberhaupt niet beter Maduro, Vlaar en Babel naar Foppe kunnen sturen, want dat WK in eigen land dat er aankomt is ook niet geheel onbelangrijk...