Enkele bericht bekijken
Oud 7 June 2005, 00:37   #45
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

*up*

Precies 2 jaar en 1 dag geleden deed ik dit betoog Intussen is er veel gebeurt. Een onverwachte promotie vorig jaar en vanavond wederom de terugkeer naar de 1e divisie.

Nog steeds zat het stadion met 11.106 toeschouwers bomvol. Voor een dunbevolkte streek als de achterhoek die ook nog eens ingeklemd zit tussen Arnhem aan de ene kant en Duitsland aan de andere kant een astronomisch aantal. Één op de 4 inwoners van Doetinchem zou dan elke 14 dagen aanwezig moeten zijn.

Onbegrijpelijk dan hoe de beleidsbepalers het bij deze ware 'Tradizionsverrein' hebben weten te verprutsen, want ook financieel gezien zou de club op kiepen staan. Toegegeven: bij de eerste degradatie, in 2003 dus, kon je nog zeggen: boven ons zijn clubs geëindigd die óf een 2e elftal van een grote club zijn (Excelsior), óf die smijten met geld en toch nooit gepakt worden (Vitesse). De laatste 2 jaren schijnen echter ook in Doetinchem onverantwoorde uitgaven gedaan te zijn. Niets-toevoegende spelers kwamen en spelers die al tekort kwamen konden blijven aanklooien. Het onverwachte jaar Eredivisie blijkt ook niets gebracht te hebben; sterker nog, in de winterstop kwamen nog wat (naar achteraf blijkt) onverantwoorde 'droeftoeters' (Vandenbroeck voorop) die het achteraf ook niet blijken te brengen (hoewel je dat met Vandenbroeck had kunnen weten.

TD Han Berger wist vanavond te melden dat de toekomst er ronduit somber uitziet. Ik vraag mij af wat de algehele stemming is op dit moment in de Achterhoek, buiten het verdriet. Wie is hiervoor verantwoordelijk? In Nederland hebben we maar weinig van dit soort clubs. Twente kan ervoor doorgaan, net als NAC, Groningen en in mindere mate Utrecht. De weinige volksclubs die er nog zijn, en op Groningen na lijkt er de laatste jaren pure misbruik van de goodwill van de mensen gemaakt te zijn. Waarom ontstaat er dan geen volksopstand? Of is die er wel en krijg ik dat gewoon niet mee? 2 jaar geleden durfde ik nog wel te spreken van onmiddelijke promotie, maar nu zie ik het toch ook somber in
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden