Enkele bericht bekijken
Oud 8 June 2005, 13:59   #48
Ar-Tuur
Guest

Standaard

De Graafschap heeft nooit veel middelen gehad en ik geloof dat de financiëele problemen van de Graafschap wat complexer zijn. Het heeft te maken met verloren rechtszaken over contracten en imagerechten uit het verleden. De huidige bestuurders valt denk ik niet zozeer financiëel wanbeleid te verwijten.
Dat er 'paniekaankopen' gedaan worden halverwege een seizoen als deze kan ik me wel voorstellen, met man en macht moet je nog wat proberen. Met beperkte middelen, beperkte mogelijkheden en weinig tijd moet je wat geluk hebben bij nieuwelingen. Ik vond aankopen als Van Fessem, Robbemond, Loovens en Sousa best te billijken en na de winterstop leek het met wat vers bloed ook de goede kant op te gaan. Blessureleed, pech, gebrek aan kwaliteit, ik weet het niet, maar ik denk dat de omslag was de ongelukkig verloren wedstrijd tegen RBC. Uit presteren we al tijden niets en met het nodige geluk haalden we nog de nacompetitie. Daar kwam schrijnend aan het licht dat deze ploeg, net als Den Bosch, niet eredivisiewaardig was. Al hadden we thuis niet van Sparta hoeven verliezen en vind ik het zonde dat niet tot het einde van de nacompetitie voor plek 1 gestreden kon worden, want dat was best mogelijk gezien de verhoudingen.
Ik heb Sietze Veen en Han Berger ook gehoord voor volgend seizoen en het ziet er allemerminst rooskleurig uit. Zeker is dat er veel spelers zullen vertrekken, dat de begroting flink achteruit gaat en het ergste: dat er weinig tot geen geld is voor investeringen. Het gevaar is dus dat de Graafschap nu in een vicieuze cirkel terecht komt waardoor het als maar slechter zal gaan nu het geld in de eredivisie te verdienen is en de club financiëel er al zo beroerd voor stond. Er zullen meer eigen jeugdspelers en local hero's gaan spelen en ik verwacht niet dat er meteen een kampioenselftal zal staan. Het lijkt me wel verstandig om Kruys de tijd te geven een elftal te bouwen waarmee we in de toekomst vooruit kunnen. 'We'j kump altijd weer terug', hopelijk geldt deze tekst van Normaal ook voor de club waar ze zovaak over zingt

Er hangt een gelaten stemming bij de supporters, traditioneel worden er teksten geroepen/gezongen als 'Zakkenvullers', 'Als boer zijn ze afgekeurd', 'Werken voor je geld', maar vooral bestuur en RvC worden verantwoordelijk gehouden. Kruys lijkt niet de schuld te krijgen, terecht in mijn ogen. In de nacompetitie zat het stadion voor het eerst sinds tijden weer eens niet vol en werd er actie gevoerd door middel van een protestmars (al liep die wat in het water). In het voormalige supportersblad/spreekbuis Ultra werd ook de identiteit van de club voorop gesteld en dat deze verkwanseld wordt door de leiding. "'Liever eerste divisie met een club die Graafschap is dan eredivisie met een club die alleen Graafschap heet", dat stond er op een groot spandoek voor de Spinnekop. Zoals altijd is men kritisch op de spelers en hun prestaties, maar volgens mij ziet een groot deel ook wel in dat het niet allemaal fußballgotten zijn en richt de meeste woede zich wel op het beleid, dat de laatste jaren nou niet bepaald uitblonk in duidelijkheid, rechtlijnigheid, rust en visie.
  Met citaat antwoorden