Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ach gossie, de PSV'ers zitten er niet allemaal bij 
Zo negatief ben ik niet over Oranje. Het was geen galavoorstelling vanavond nee, maar ik denk dat er weinig kwalificatiewedstrijden zijn waarin mooi voetbal gebracht wordt. Daarnaast is dit een team in opbouw, met veel wisselingen en veel jeugd. Daarvan kun je niet verwachten dat deze ploeg al elke stugge en fysiek sterke tegenstander van de mat speelt met wereldvoetbal. Dat doet geen enkel groot Europees voetballand op het moment overigens.. de verwachtingen bij Oranje zijn weer eens (te) hoog. Resultaat gaat boven goed voetbal als plaatsing voor het WK op het spel staat, laten we eens tevreden zijn dat er een kwalificatiereeks soepel verloopt in plaats van het traditionele hangen en wurgen.
Ik vond Heitinga en Landzaat trouwens inderdaad niet best, maar Opdam verdient wat meer credits, voor zijn eerste twee interlands speelt hij gewoon degelijk en maakt hij geen fouten.
|
Die kinderachtige eerste opmerking snijdt geen hout... Zoals ik al heb aangegeven heb ik alleen de eerste helft gekeken en je kunt moeilijk ontkennen dat dat drama was. Heitinga heb ik nauwelijks goede passes zien geven. Opdam idem, maar Heitinga heb ik wel erg veel ballen knullig zien weggeven door een zwakke pass. Verdedigend hoef je niet top te zijn tegen een team als Finland, zeer belangrijk is ook dat de verdedigers opbouwend iets toe te voegen hebben. Bouma is net als Opdam geen topverdediger, maar biedt opbouwend zeker meer.
Landzaat kon absoluut geen stempel drukken op de wedstrijd. Van een voetballer die door van Basten zo belangrijk is gemaakt verwacht ik toch echt meer. De Jong was totaal onzichtbaar in tegenstelling tot de Finse middenvelders (met name Tainio). Ik kan me niet voorstellen dat hij beter gevoetbald heeft dan van Bommel. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat van Bommel zo goed presteert in Oranje of zijn plek kan opeisen, maar ik heb meer het idee dat Bassie meet met twee maten.
Ik verwacht geen gala-voorstelling van Oranje, maar het voetbal in de eerste helft was dramatisch. Ik kan naar de lelijkste pot voetbal nog kijken, maar bij deze wedstrijd ben ik gewoon enkele minuten voor tijd mezelf gaan omkleden (om naar de kermis te gaan

). Natuurlijk is het mooi dat Nederland toch nog vrij makkelijk wint, maar kijk eens naar het spelbeeld... Ik baseer me enkel op de eerste helft, maar ik zie dat Nederland helemaal niets creëert. Van Nistelrooy maakt niets klaar, maar hij weet op basis van zijn klasse toch uit het niets een goal te maken.
Met alle respect voor alle liefhebbers van het Finse voetbal, maar dat is dus absoluut geen WK-niveau. Dit Nederlands elftal moet nog wel erg veel groeien, wilt het serieus meedoen op het WK.
PS. Het kan zijn dat bovenstaand betoog warrig is of niet kloppende zinsconstructies bevat... Ik heb nu 1x overgelezen en er al een hoop onzin uitgehaald, maar de alcohol heeft mijn geest meer aangetast dan ik verwacht had.