Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 10:39   #36
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Kap nou eens met dat Ooijer en Bouma gezeik, want die zijn gewoon licht geblesseerd en van Basten had niet de gedachte dat het nodig was om tegen het kwalitatief mindere Finland risico's te nemen en dat vind ik ook niet geheel onlogisch.. Normaal gesproken horen deze spelers er volgens mij gewoon bij en daarnaast probeert van Basten de mix te vinden tussen een aantal jonge voetballers en ervaren krachten, maar jammer geneog zijn die ervaren krachten zeer schaars en/of geblesseerd.

Ik vind dat je overigens ook wel heel erg aan het speculeren bent. Ik kan een aantal van die dingen die je zegt ook omdraaien. Een aantal van die jongens kunnen zich ook ten positieve ontwikkelen.. Het is toch algemeen bekend dat spelers in vorm van tijd tot tijd veranderen? Zaak is dan om te zorgen dat je idd weet wat je achter de hand hebt en hoe je die spelers kunt gebruiken. Vreemd is het dan niet dat je ook spelers uitprobeerd die misschien nog net niet daar zijn of het niveau net niet hebben, maar wel inzetbaar moeten zijn in het geval van nood. Je bekijkt het allemaal wel erg pessimistisch..

edit: Ook ik zet weleens mijn vraagtekens bij het werk van v. Basten, maar op dit moment doet hij het absoluut niet slecht. Vooral verdedigend gezien hebben ze goed werk geleverd in verscheidene wedstrijden (voornamelijk door niks weg te geven en met productieve spitsen altijd minstens één keer te scoren). Je ziet ook dat Finland het laatste kwartier er helemaal doorheen zit en alsnog van de mat wordt gespeeld. Als je dan in zo'n wedstrijd verdedigend wèl goed in elkaar zit (wat dus gisteren beduidend minder was, maar nog geen ramp) dan sta je 75 min. misschien niet best te ballen, ook door de fysieke kracht van de tegenstander, maar win je toch gemakkelijk.

Edit: Trouwens ook jammer dat niemand eht over de positieve punten heeft, namelijk Maduro en van Persie. Die vielen buiten gewoon goed in en drukten in het laatste kwartier een stempel op de wedstrijd!

Laatst aangepast door Bazzemans : 9 June 2005 om 10:53
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden