Mijn ouders hebben ooit eens een 'home-made'-reportage gezien erover en de dag erna haarfijn verteld: een gezien vierde kerstavond op de boerenbuiten. Het had gesneeuwd en alles lag wit. Rond middernacht hoorden ze iets buiten, maar ze vonden het niet echt heel verdacht. Een beetje later werden ze overmeesterd door buitenaardse wezens. De persoon die filmde (met een gewone camera overigens) liep op een gegeven moment naar boven om een droge broek aan te trekken. (Je kon zien dat hij het van schrik in zijn broek gedaan had.) Het enige bewijs dat teruggevonden is, was de videocamera. De familie hebben ze nooit meer teruggezien na die avond.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het een Amerikaanse uitzending was, dus dat maakt het op zich al een pak ongeloofwaardig.
Buitenaards leven... pfft... het lijkt me weinig aanneembaar. Er is een kans dat er ergens op een of andere verre planeet in ons of in een ander zonnestelsel leven bestaat, maar dan is er een vraag die ik mezelf toch wel stel: zijn ze ver genoeg ontwikkeld om even ver te staan als ons of zelfs verder dat ze eventjes zomaar zouden kunnen langskomen hier?
|